Storingen

Problemen met water?

Brabant Water is dagelijks actief om uitstekend drinkwater te leveren, mét de bijbehorende dienstverlening. 
Bent u hier niet tevreden over, dan horen wij dit natuurlijk graag van U, wij lossen het probleem dan graag samen met U op. 
Zo kunnen wij de oorzaak van uw ontevredenheid wegnemen en onze dienstverlening verbeteren.

Hebt u een klacht? 
Laat het ons weten door het klachtenformulier/contactformulier in te vullen, of u stuurt een brief naar:

Brabant Water N.V. 
Klachtcoördinator 
Postbus 1068 
5200 BC ‘s-Hertogenbosch

Natuurlijk kunt u uw klacht ook telefonisch melden op nummer 073 683 80 00
Onze medewerkers staan u graag te woord en doen er alles aan om uw klacht op te lossen. 
Kan onze medewerker niet direct een antwoord geven op uw klacht dan wordt u terug gebeld en wordt er alsnog een oplossing geboden.

Hebt u geen klacht maar een vraag aan Brabant Water? 
Kijk dan eerst even bij de veelgestelde vragen.

Problemen met electriciteit en/of gas?

Ruikt u gaslucht, hebt u geen elektriciteit of gas meer of hebt u last van een meterstoring? 

Belt u dan het Nationale Storingsnummer:  0800-9009

Dit nummer is gratis en dag en nacht bereikbaar. 
Uw melding komt terecht bij uw netbeheerder voor gas en elektriciteit. 
Uw netbeheerder kan dan meteen maatregelen nemen. Hebt u problemen met het gas of elektriciteit in uw huis vanaf de meter? 
Deze storing zult u zelf moeten oplossen. U kunt hiervoor een installateur laten komen.

Problemen met verwarming?

Het kan altijd gebeuren: er gaat iets stuk door slijtage of ouderdom. Dat willen we dan snel repareren. Bijna altijd zijn de kosten voor onze rekening. 

Spoed?

Soms is spoed nodig, bijvoorbeeld bij: 

• een water- of gaslek 
• volledige uitval van de elektriciteit in de woning 
• een algehele verstopping van de riolering 

Belt u dan snel met ons: 0486 439 900 (optie 1)
Dat kan dag en nacht. Ook in het weekend of op een feestdag.

Geen spoed?

Een reparatieverzoek kunt u telefonisch aan ons doorgeven: 0486 439 900 (optie 1). U kunt eventueel ook kiezen om de reparatie via onze website te melden. Dan zal snel contact met u worden opgenomen. Tijdens kantooruren (van 08.30 uur tot 17.00 uur) heeft het onze voorkeur om de melding telefonisch te doen. In het werkgebied waar de eigen Onderhoudsdienst van Mooiland Maasland actief is, wordt direct bij telefonische melding een afspraak met u gemaakt om de herstelwerkzaamheden te komen uitvoeren. De afspraak wordt op dagdeel op uw persoonlijke agenda afgestemd. Indien de werkzaamheden door een extern onderhoudsbedrijf worden uitgevoerd, dan meldt Mooiland Maasland uw reparatieverzoek direct bij één van haar aannemers. Deze neemt binnen twee werkdagen contact met u op voor het maken van een afspraak om de herstelwerkzaamheden te komen uitvoeren.

Cv stuk?

Dan kunt u soms de storing zelf verhelpen. Probeer dat even voordat u belt. Anders wacht u voor niets. Wat u zelf kunt controleren kunt u lezen in de Onderhoudstips. Lukt het niet om de cv weer aan de praat te krijgen? Neemt u dan zelf direct contact op met het installatiebedrijf voor uw regio. Dat kan bij ernstige storingen ook buiten kantooruren. 

• Voor de gemeenten Bernheze, ´s-Hertogenbosch, Landerd, Maasdonk en Oss:
   Installatietechniek Romijnders uit Wijchen, tel. 024 6488 224. 

• Voor de gemeenten Gennep, Grave, Mill, Boxmeer en Cuijk:
   Feenstra Warmte Totaal Zorg uit Venray, tel. 0478 582 626. 

• Huurders uit de nieuwbouw “Op de Logte” in Gennep met een warmtekoudeopslag in de woning:
   Mooiland Maasland, 0486 439 900/ optie 1. 

• Huurders uit gemeente Sint Anthonis, Boxmeer, Cuijk en Mill (voormalige woning van Pantein Wonen):
   Kemkens in Oss, tel. 0412 630 555. 

Problemen met riolering?

Als uw riool is verstopt is dat altijd een vervelende situatie. Belangrijke vragen zijn dan: 
waar zit de verstopping en wie lost het op? Deze twee vragen hangen nauw met elkaar samen.

Constatering en oorzaak

Als het water in uw gootsteen niet goed wegloopt of na het doortrekken in uw toiletpot omhoog komt, dan is één ding zeker; ergens is de riolering (bijna) verstopt. Een verstopping kan verschillende oorzaken hebben. Namelijk door een verkeerde aanleg, een gebroken of gescheurde leiding of wortels in het riool / ontstoppingsputje. Ook kan het riool verkeerd gebruikt zijn waarbij vaste stoffen geloosd zijn als vetten, maandverband of bladeren via de hemelwaterafvoer. Maar ook vochtige doekjes. Spoel deze niet door het toilet want ze lossen niet op in water.

Voorwaarden

Als uw riool verstopt is, is het belangrijk om eerst te onderzoeken welk deel van het riool verstopt is. De aansluiting van uw riolering is te verdelen in een gemeentelijk en een particulier gedeelte. Is de riolering bij uw woning verstopt dan moet u zelf voor het ontstoppen zorgen. Is de riolering op gemeentelijk terrein verstopt, dan kunt u de gemeente bellen voor het ontstoppen.

Werkwijze

Aan de hand van onderstaande stappen kunt u zelf bepalen welk gedeelte van de riolering verstopt is. 

1. Op de erfgrens van uw perceel zit een erfscheidingsputje, ook wel inspectieputje genoemd. Dit putje moet u eerst zelf vrijgraven en openmaken. In sommige gevallen is er geen putje en zult u de buis moeten doorboren om in de buis te kunnen kijken. 

2. Als er géén water in het putje staat is de riolering op eigen terrein verstopt. U moet dan zelf de verstopping laten verhelpen door Mooiland Maasland. 

3. Staat er wél water in het putje, dan is het gemeentelijk deel van de riolering verstopt. U kunt dan de afdeling civiele techniek en cultuurtechniek van de gemeente Grave bellen (0486 477 277). U wordt dan zo snel mogelijk geholpen.

Hoe vind ik het erfscheidingsputje

Het putje zit meestal tegen de erfgrens van uw perceel maar altijd op uw eigen terrein. Het putje zit in de grond, vaak 0,5 tot 1 meter diep. De ligging van het putje kan op bouwtekeningen van uw woning zijn aangegeven. 
Als u niet weet waar uw putje ligt kan de gemeente u misschien van dienst zijn. Het cluster civiele techniek & cultuurtechniek heeft tekeningen waarop de meeste rioolaansluitleidingen zijn weergegeven. 

Sluit Menu